CsapatépítésLego®Serious Play®

“A LEGO® Serious Play® megtanít tettekbe önteni az elképzeléseinket!”

A LEGO® sokkal több, mint gyerekjáték. Fejleszt, kikapcsol, elgondolkodtat, bátorít, együttműködésre tanít, problémákat tár fel, felszabadítja a kreatív potenciálunkat.

ZcaJ0 8iUreOZ9ZYDrzFll4J6WmoZo 2GvtxrkoOp8vUBhCpq1SL84irXV STXerYN2ZCyWJnvOIodyocUf3wIg0tjpNKJmc39QOVQ1pCcX9PyuFLycz7MRZewNP4VJFHumgOwUn

Ahogy a kreativitás cikkben is olvashatjuk, hogy milyen sok készséget fejleszt a legózás, és mindegy, hogy gyermekek vagy felnőttek vagyunk. A legózás akkor is fejleszt, ha gyermekként fantáziavilágunk segítségével építünk csodavárakat, hiszen megtanít összehangolni a jobb és a bal agyféltekét, megtanít tettekbe önteni az elképzeléseinket. A legózás akkor is fejleszt, ha felnőttként váratlan problémával szembesülünk, ha ki akarunk kapcsolódni vagy ha éppen tetten akarjuk érni a tudatalatt megbúvó cselekvési mintáinkat.

Egy legódarab egészen addig csak egy játékelem,
amíg a képzeletünk segítségével nem mesél el egy történetet.

Nagyon szépen megmutatják ezt a gondolatmenetet a LEGO® hirdetései is, hiszen nem építőkockát adnak el, hanem álmokat.

ChiuVgsxQf1nf5pYQqhun7GUqLQG4DXACbfow1rIxkCj7RSch 5PKmEGK6s2w crkdtGRuFhNytgGAdxDK4To0xBS2ecMPxmLt1HKeUgFpJ0Hq4MT3 4DlszokJvhy R3bKqfbSy

Gyermekünk esetében általában azért vásárolunk LEGO® -t, mert:

  • Szeretnénk, ha fejlődnének a finommotoros mozdulatai.
  • Szeretnénk, ha megtanulna elmélyülten játszani.
  • Szeretnénk, ha megértené, hogy szorgalommal bármilyen ötlete, elképzelése, álma megvalósítható.
  • Szeretnénk, ha békén hagyna minket, amíg mi otthon dolgozunk, vagy pihennénk pár percet.
  • Szeretnénk az otthonunkban talp-akkupunktúrás terápiát.
  • Szeretnénk mi is mindenfélét építeni csemeténkkel, nosztalgiázva a saját gyermekkorunkról.
  • Szeretnénk, ha gyermekünk nagyra nőve mérnök legyen, vagy legalábbis jó legyen a STEM tantárgyakban.

LEGO®, a fantázia építőjátéka

Mióta megérkeztünk a 21. századba, már nem csak passzív építményeket készítünk az elemekből, hanem programozói megoldások révén aktívvá is tesszük őket. Ez is bizonyítja, hogy bizony nem (csak) gyermekjátékszer a LEGO®, ugyanis egy Mindstorms csomag összeállítása igazán nagy kihívást jelentő feladat lehet, éppen ezért a feladaton összefoghat egy osztály, munkahelyi csapat, vagy az egész család. Ez a “játék” tehát kiválóan fejleszti a mérnöki készségeket.

HAHTlt7ZVYs FKPrSqOMeYiZt3hhOXvrjkccWojZUDDdGkLlIVPyC3P5d40yiTwtC5zGT9zOKJBlNi7SGARYxMq8SO cWRfEyuxTbqsPpir

Felnőttek esetében általában nem vásárolunk LEGO® -t, mert egy felnőtt ugyebár nem játszik építőkockákkal. Dehogynem!

Számos esetben érdemes legózunk felnőttként is. Hogy miért?

  • Kiengedjük a fáradt gőzt, megszabadulunk a stressztől, teljesen másra koncentrálunk.
  • Az alkotás öröme endorfint termel, amelytől jobb hangulatunk lesz.
  • A “szabadon írás” után a szabadon legózással is olyan dolgok kerülhetnek felszínre, amelyek segíthetnek túllendülne egy nehezebb helyzeten, megoldani egy problémát, elakadást.
  • Amennyiben unjuk már a szokásos csapatépítő tréningek kínálatát, akkor ideje valami valóban kreatív és közben fejlesztő módszert kipróbálni. Ilyen a LEGO® Serious Play® módszer, amely élményalapú fejlődést kínál céges szinten.

A LEGO® Serious Play® egy közös gondolkodásra épülő módszertan, amelyhez speciális legócsomagokat használnak egy szakértő facilitátor segítségével. Alkalmas arra, hogy egy csapat feltárjon problémákat, megértsen és tisztázzon aktuális helyzeteket, felvázoljon célokat és megvalósítási terveket. Remek eszköz szervezetek számára stratégiák megalkotásához, problémák megoldásához, tervezéshez. Hogy miért? Mert feltárja egy csoport rejtett dinamikáit, felturbózza a kreativitást, erősíti a csapatösszetartást és kimondatja a kimondatlan problémákat.

A LEGO® tehát kiváló eszköz arra, hogy fejlődjünk és formába öntsük a gondolatainkat, legyünk akár gyermekek, akár felnőttek. A közös pont a kíváncsiság.